Pinterest Trends to coroczny raport wydawany przez Pinteresta. Portal zbiera dane z wyników wyszukiwań i „przewiduje” co będzie modne w nadchodzącym roku.
Mój artykuł pojawił się w magazynie Handmade Market w lutym 2023 roku.
Ponad 80% trendów z raportu się spełnia!
Jak więc wykorzystać dane i dostosować się ze swoimi produktami? Przejrzyj dane z Pinterest Trends 2023 i dowiedz się, jak możesz je wykorzystać w swoim biznesie.
Czy w tamtym roku trendy się sprawdziły? Podsumujmy 2022 rok w kilku zdaniach.
Kulturowo, powróciliśmy do swoich nastoletnich gotyckich zapędów, między innymi dzięki serialowi Wednesday.
Modowo można było zauważyć trendy związane z kolorami dopaminowymi. Zetki (pokolenie urodzone po 1995 roku), a nawet starsze pokolenia przestały bać się indywidualności.
Coraz bardziej zaczęliśmy dbać też o swoje zwierzęta domowe, uwzględniając nie tylko ich podstawowe instynkty, ale również wystrój wnętrz.
Nadal popularna była joga, pilates i stretching. Jako społeczeństwo, zaczęliśmy iść w kierunku bycia dla siebie łagodnymi i bardziej świadomymi.
Modne stało się DYI oraz tworzenia biznesów z nimi związanych.
Te trendy i wiele innych sprawdziło się już w 2022 roku.
Co nas czeka w 2023?
Będąc biznesem Handmade na Pintereście, musimy planować z pewnym wyprzedzeniem. Warto przeznaczyć część swojego budżetu marketingowego na trend, który najbardziej rezonuje z Twoją firmą.
Najciekawsze trendy z Pinteresta
Trendy związane z modą.
Koronki, tiule, falbany – szalej do woli. Wracamy również do komedii romantycznych z lat 2000. Różowe mini, sukienki z kryształkami, przyzywam Was!
Znudzeni comebackiem biodrówek? To dobrze, bo tym razem pojedziemy w odległą galaktykę – futurystyczne stroje, streetwear z innej planety.
Chcesz wykorzystać ten trend? Zaplanuj nowe kolekcje ubrań/dodatków, stylizując je na lata 2000, stwórz gadżety (np. bransoletki z filofun).
W tym roku stawiamy na indywidualizm.
Idziemy w dwukolorowe włosy, szalone fryzury, ale i pielęgnację skóry głowy, którą widać na rynku już od kilku lat.
Co ciekawe, idziemy w krótkie paznokcie, krótkie fryzury i unikatowe grzywki.
Chcesz wykorzystać ten trend? Pokaż klientkom dodatki do krótkich włosów- spinki, opaski, gumki. Stwórz kolekcję inspirowaną największymi ikonami lat 2000. Stwórz serię kosmetyków pielęgnacyjnych, sprzedawaj je w pakiecie z konsultacją.
Momenty, czyli serce Pinteresta.
Jako starzejące się społeczeństwo, mniejszą uwagę będziemy zwracać na konwenanse. Popularne będą niezwykłe imprezy na 50., 60., a nawet 70 urodziny.
Branża ślubna może czuć się zaskoczona – Pinterest przewiduje szał na pomarańcz na weselach! (Weselny motyw spalonej pomarańczy, ponad 7x więcej wyszukiwanych!)
Chcesz wykorzystać ten trend? Stwórz moodboard z takim weselem i miej w zanadrzu kilka pomarańczowych propozycji. Pomyśl, jak Twoje produkty mogą dotrzeć do starszych pokoleń.
Zjedzmy coś dobrego.
Utrzyma się trend zdobienia dzikimi kwiatami i większy naturalizm w wypiekach. Żegnamy się z alkoholem – z pomocą przychodzą nam mocktaile, których na Pintereście jest masa! Zainteresujemy się również kolejnym superfood – chlorofilem.
Chcesz wykorzystać ten trend? Stwórz dekoracje z dzikich kwiatów, wprowadź elementy związane z naturalizmem.
Hobby na 5+
Wielki powrót do łask origami i quillingu – dobre info dla branży handmade! Ludzie będą szukać DYI związanych z papierem.
Ciekawszym trendem będzie ekologiczne życie i oszczędzanie wody. Zwłaszcza X i Boomersi, będą starali się dbać o naturalne sposoby pozyskiwania wody.
Skupimy się na przystrojeniu frontów domu – wyszukujemy to ponad 2 razy intensywniej niż rok temu.
Chcesz wykorzystać ten trend? Jeśli masz już produkty związane z papierem, to ich czas, by zabłysnąć. Pomyśl o wysyłce materiałów do klienta razem z instrukcją. Kanał na YouTube będzie też dobrym pomysłem.
Wellbeing nasz i naszych najbliższych
Kobiety zadbają o postpartum i większą uwagę będą zwracać na swoje samopoczucie psychiczne i fizyczne w tym okresie. Różowe dla dziewczynki, a niebieskie dla chłopaka? W tym roku to definitywny koniec. Powitamy neutralne podejście do płci.
Chcesz wykorzystać ten trend? Pomyśl, jakich produktów potrzebują kobiety w połogu i jak możesz do nich dotrzeć.
Jak widać, trendy na Pintereście są bardzo rozbudowane. Ważne, żeby je zrozumieć i znaleźć coś, co będzie odpowiadało Twojemu biznesowi. Nie wpadaj jednak w pułapkę, że wszystko, co tworzysz, musi być modne. Jeśli jakieś produkty są już Twoimi flagowymi, nie rezygnuj z nich na rzecz chwilowej mody. Jednak dobrze jest trzymać rękę na pulsie, zwłaszcza jeśli samodzielnie szukamy i tworzymy jakościowe produkty w małych ilościach. Zachęcam, by postawić czasem na eksperymenty.