Według książki BBDO The Ritual Masters, rytuały to określone sekwencje dnia, które powtarzamy codziennie. Rytuały są czynnościami, które robimy nieświadomie.
Aby sprzedawać swój produkt, musisz stworzyć punkt styku w rytuałach klienta ze swoją marką. Jak to zrobić? Pomoże Ci ten wpis. Do dzieła!
Co to są rytuały?
Rytuały to czynności, które wykonujemy nieświadomie.
Przygotowanie do bitwy
Większość ludzi badanych zaczyna ten rytuał między 7 a 8 rano. Podczas tego rytuału ludzie są skupieni i zirytowani, jeśli cokolwiek im przeszkodzi.
To jest pierwszy czas, w którym spotykają się ze swoimi markami – na przykład ulubionym rodzajem kawy, suplementami, ubraniami do pracy, kanałami informacji, kosmetykami.
Komunikacja w tej części dnia powinna być szybka, efektywna i skupiona na celu. Nie marnujemy czasu naszego klienta, po prostu jesteśmy tam dla niego i osiągamy z nim zamierzony cel.
Feasting
Czas by celebrować posiłek i kontakt z innymi. Otwieramy się na rozmowy spotkania i naszą społeczność. W weekendy zwalniamy, celebrujemy chwilę, spotykamy się z przyjaciółmi. W ciągu tygodnia chcemy zjeść szybko prosto i regularnie.
To dobry czas dla marek, które chcą budować relacje między ludźmi i skupiają się na doznaniach i bliskości. To również czas bardziej przyziemnych rzeczy, takich jak naczynia, produkty spożywcze oraz dekoracje stołów.
Sexing up
To czas, w którym wręcz przeobrażamy się „w lepszą wersję siebie”. Sprzątamy, przygotowujemy się do zajęć po pracy, poznajemy ludzi, upiększamy się. Dbamy o swój dobrostan. Szukamy relacji i chętnie je pielęgnujemy.
Ten rytuał jest związany z emocjami, podnieceniem, optymizmem. Podczas tej fazy mamy do czynienia z kosmetykami, używkami, luksusowymi rzeczami oraz środkami pielęgnacji.
Returning to the camp
Chwila samotności przed odpoczynkiem Możemy być sobą, przebieramy się w domowe ciuchy, zmywamy makijaż. Dajemy upust emocjom nagromadzonym za dnia. Uciekamy od rzeczywistości w wirtualny świat.
Ten rytuał wiąże się z ucieczką, odskocznią od rzeczywistości, relaksem i satysfakcją z zakończenia dnia. Z rytuałem mogą wiązać się urządzenia elektryczne, portale społecznościowe, telewizor, gry, hobby.
Przechodzimy do naszego nocnego rytuału, dosłownie przed tym jak położymy się do łóżka. Sprawdzamy zamki, myjemy zęby naszą ulubioną pastą, nakładamy nasz ulubiony krem, bierzemy leki, pijemy wodę. Myślimy o kolejnym dniu, oraz wyciszamy się.
Locking up
Przechodzimy do naszego nocnego rytuału, dosłownie przed tym jak położymy się do łóżka. Sprawdzamy zamki, myjemy zęby naszą ulubioną pastą, nakładamy nasz ulubiony krem, bierzemy leki, pijemy wodę. Myślimy o kolejnym dniu, oraz wyciszamy się.
Marki związane tym rytuałem powinny kojarzyć się z bezpieczeństwem, poczuciem spełnienia, całkowitym odpuszczaniem.
Jak widzisz, każdy produkt czy usługa, jest bardziej widoczna w określonej, dopasowanej do siebie części dnia. Jak Twój produkt wpasowuje się codzienność klienta? Na to pytanie musi odpowiadać Twoja strategia. Napisz do mnie, jeśli chcesz ułożyć swój marketing w całość.